Rantalainen tarjoaa asiakkailleen maksuttoman asiakaspalvelukanavan, joka helpottaa sähköistä asiointia tilitoimiston kanssa ja parantaa asioinnin tietoturvaa. Rantalainen Portaalissa tilitoimistopalvelut ovat käytettävissä turvallisesti yhden salasanan takana.

− Rantalainen Portaali täyttää EU:n tietosuoja-asetuksen vaatimukset henkilötietoja sisältävien palkka-aineistojen ja muun kirjanpitoaineiston välittämiselle helpommin kuin muut ratkaisut kuten esimerkiksi salattu sähköposti, sanoo projektipäällikkö Tommi Hovinen Rantalaiselta. 

Asiakasportaalin tiedosto– ja keskusteluarkistot helpottavat myös asiakirjojen hallintaa ja kirjanpitäjien ja palkanlaskijoiden sijaistamista, kun kaikki asiakkuuteen liittyvät tiedot löytyvät yhdellä kertaa samasta paikasta. 

− Portaalia käyttävän asiakkaan ei tarvitse tilitoimistoasiointia varten hypätä palvelusta toiseen tai pahimmassa tapauksessa tietokoneelta toiselle, jos jokin ohjelma on ladattu vain yhdelle koneelle, Hovinen sanoo. 

Tutustu Portaaliin

Lue kokemuksia Rantalainen Portaalin käytöstä

Yhden salasanan takana 

Sea Power Oy:n omistaja Simon Charles lähti pilotoimaan Rantalaisen asiakasportaalia heti, kun siihen tarjoutui mahdollisuus viime vuoden lopulla.  

− Olen pyrkinyt alusta lähtien hyödyntämään toiminnassani sähköisiä ratkaisuja ja palveluja, koska ne helpottavat ja nopeuttavat yksinyrittäjän arkea, hän sanoo. Yritys tarjoaa kuljetus-, nosto-, asennus- ja huoltopalveluja pääasiassa pääkaupunkiseudun rakennusliikkeille ja veneilijöille. 

Sea Powerilta oli puuttunut helppokäyttöinen salattu kanava tilitoimistoasiointiin. Tilitoimisto lähetti aiemmin palkka-aineistot yritykselle salatulla sähköpostiyhteydellä. Sen käyttöä Charles pitää kuitenkin vaivalloisena, koska lähetys täytyy avata lähetyskohtaisella salasanalla. 

 Portaalissa palvelut ovat käytettävissä tietoturvallisesti yhden salasanan takana, Charles sanoo. 

Toinen tärkeä ominaisuus on asiakirjojen ja keskustelujen arkistointimahdollisuus. Charles toivoo, että käyttäjät voisivat luoda portaaliin myös omia arkistokansioita, mutta toistaiseksi se ei ole mahdollista.  

Skypella saamaansa puolen tunnin perehdytystä portaalin käyttöön Charles pitää riittävänä ja palvelua helppokäyttöisenä. 

Kuusi syytä asiakasportaalin käyttöön 

 Maksuton ja tietoturvallinen asiointikanava 

 Vaivaton käyttää: pilvipalvelu, joka toimii selaimella ja mobiilisti. 

 Tiedosto- ja keskusteluarkistot 

 Kirjanpidon ja palkanlaskennan töiden seuranta.  

 Rantalainen BI -raportointipalvelu integroitavissa portaaliin.   

 Näkymä Rantalaisen uutisiin ja tiedotteisiin.  

 

Lisätietoja portaalin käyttöönotosta ja käytöstä tuki.portaali@rantalainen.fi.

Tutustu Portaaliin

 

Ota yhteyttä